Pracujący dla PKP PLK architekci przedstawili cztery propozycje towarowej obwodnicy kolejowej, której zadaniem ma być połączenie węzła w Kutnie z Orlenem. Dwie z nich miałyby przebiegać po wschodniej stronie Płocka, w rejonie Kępy Ośnickiej oraz Borowiczek. Jedną architekci zaproponowali po zachodniej stronie miasta i w dużym stopniu poza granicami miasta.
Andrzej Nowakowski podkreślał, że decyzja PKP PLK o wyborze najkrótszej trasy praktycznie nic nie zmienia w porównaniu z obecną sytuacją. Jest to przeniesienie torów z jednego osiedla na drugie. Wybrana wersja nie rozwiązuje więc najważniejszego problemu: zapewnienia mieszkańcom bezpieczeństwa. Nawet, w pewnym stopniu jego poziom pogorszy się, ponieważ ładunki niebezpieczne byłyby transportowane przez mocnej zurbanizowane tereny niż obecnie.
Mieszkańcy Płocka mogą podpisać petycję
Prezydent Andrzej Nowakowski zadeklarował, że jeszcze w piątek 26 lutego do premiera, ministra infrastruktury oraz parlamentarzystów skieruje pismo, protestujące przeciwko zaproponowanemu przebiegowi obwodnicy kolejowej przez środek Płocka, a do PKP PLK – petycję.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]