Realizacja projektu „Pracownie językowe w płockich szkołach” zapewnia uczniom korzystanie ze sprzętu najnowszej technologii w trakcie zajęć języków obcych, wyższy standard słuchanego tekstu, lepsze warunki do indywidualnego rozwoju każdego ucznia w obszarze konstruowania wypowiedzi oraz komunikowania się z innymi uczniami w grupie. Dzięki zakupom multimedialnych, nowoczesnych narzędzi i oprogramowania, zajęcia nauki języków obcych są atrakcyjne, a przede wszystkim pozwalają na podniesienie poziomu nauczania i przyswajania wiedzy.
– W ramach projektu pracownie językowe zostały wyposażone w profesjonalne, nowoczesne pomoce multimedialne do nauki języka obcego, spełniające najwyższe standardy. Dotychczasowe pomoce dydaktyczne zastąpiły nowoczesne monitory interaktywne, komputery wyposażone w programy do zarządzania klasopracownią, tablety, głośniki do zabudowy w biurku, profesjonalne słuchawki z wbudowanymi mikrofonami, estetyczne uczniowskie stanowiska pracy spięte systemowo z klasopracownią – wyjaśnia Roman Siemiątkowski, Zastępca Prezydenta Miasta ds. Polityki Społecznej.
Program „Pracownie językowe w płockich szkołach” miasto zrealizowało wspólnie z Fundacją ORLEN. Projekt kosztował prawie 500 tys. zł, z czego 400 tys. zł dofinansowała Fundacja ORLEN a 100 tys. zł pochodziło z budżetu miasta.