Płock będzie miał swoją główną obsługę przez nową drogę krajową nr 60, która zostanie wpięta do sieci miejskiej w rejonie ronda Otolińska, przebiegając w głównym ciągu w sposób bezkolizyjny do Trasy Mazowieckiego. Szczegółowe rozwiązania będą przedstawione w kolejnych etapach.
W trakcie prowadzonych uzgodnień prezydent oraz Orlen wskazali, że niezbędnym elementem związanym z prawidłowym funkcjonowaniem Płocka jest włączenie strefy przemysłowej miasta, w tym w sposób szczególny, prawidłowego, bezpośredniego dojazdu pomiędzy Terminalem Paliwowym ADR a wnioskowanym nowym węzłem „ORLEN”.
W środowym spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Urzędu Miasta Płocka, zastępca prezydenta Artur Zieliński oraz zaproszeni goście z:
- Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o. Bydgoszcz, który jest inwestorem drogi ekspresowej S10
- projektanci z firm TPF i Databout,
- przedstawiciele CPK Sp. z o.o. odpowiadający za budowę nowej linii kolejowej (CPK-Włocławek-Gdańsk)
- przedstawiciele ORLEN ds. planowania przestrzennego i logistyki
- przedstawiciele samorządów sąsiednich – powiatu płockiego i gminy Stara Biała, na której ma być zlokalizowany węzeł drogowy.
Uczestnicy spotkania byli zgodni w zakresie włączenia północnej części Płocka w sposób jak najkrótszy i sprawny dedykowanym węzłem drogowym. Szczegółowe rozwiązania z uwzględnieniem nowej linii kolejowej i wpięcia istniejącej sieci drogowej do nowego węzła będą przedmiotem dalszych prac analitycznych, które mają być prowadzone w najbliższym czasie.
GDDKiA poinformowała również, że przystępuje do drugiej części konsultacji społecznych dla S10, które będą odbywały się również w Płocku.