Program „Mazowsze dla czystego powietrza” jest kontynuacją realizowanego od 2019 roku Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza. Do składania wniosków uprawnione są gminy z terenu województwa mazowieckiego. Każda z gmin może złożyć maksymalnie dwa wnioski na różne zadania (z wyjątkiem Warszawy, Radomia, Siedlec, Płocka, Ostrołęki i Ciechanowa, gdzie liczba ta jest większa). Każdy wniosek powinien być wysłany osobno.
– W zeszłym roku pomogliśmy w realizacji około 200 inwestycji z całego województwa – mówi Janina Ewa Orzełowska, członek zarządu województwa. – Świadomość, jak duże znaczenie ma jakość powietrza dla zdrowia, jest coraz większa, dlatego liczymy na bardzo duże zainteresowanie tym naborem – dodaje.
Jak zgłosić projekt?
W ramach programu można ubiegać się m.in. o środki na: wsparcie kontroli przestrzegania przepisów uchwały antysmogowej, edukację i informowanie mieszkańców, opracowanie dokumentacji koniecznej do działań służących likwidacji niskiej emisji, zakup czujników i do pomiaru jakości powietrza, a nawet ogólnodostępnej stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Pomoc finansowa w ramach programu może wynieść do 50 proc. kosztów kwalifikowalnych i nie może przekroczyć kwoty 200 tys. zł. Dotacje będą wypłacone po zrealizowaniu i rozliczeniu inwestycji.
Wnioski można składać do 28 lutego br. tylko drogą elektroniczną za pomocą profilu ePUAP. Wszystkie szczegóły, zasady i regulamin można znaleźć na stronach www.mazovia.pl oraz www.powietrze.mazovia.pl.