Pomimo obowiązujących obecnie restrykcji pracownicy Działu Integracji Społecznej MOPS pozostają cały czas w kontakcie telefonicznym z osobami starszymi, którzy przed stanem epidemii uczestniczyli w zajęciach organizowanych w ramach Klubu Aktywnego Seniora. Rozmowy telefoniczne, dodatkowo prowadzone przez pracowników DIS, dotyczące pomocy w formie zrobienia zakupów przez wolontariuszy pokazały, że samo udzielanie im wsparcia w tej formie jest niewystarczające, a ich potrzeby i problemy wymagają dodatkowych interwencji. Tak powstał pomysł projektu.
Postanowiliśmy nie czekać, aż osoby potrzebujące same zgłoszą się z prośbą o pomoc, tylko wychodzimy im naprzeciw i rozszerzamy swoją ofertę pomocy, kierując ją do każdego seniora potrzebującego kontaktu i wsparcia – wyjaśniają pracownicy MOPS.
Według założeń projektu pracownicy DIS będą dzwonić do osób potrzebujących rozmowy, które aktywnie korzystały dotąd z naszego wsparcia. Zadzwonić może także każdy inny senior, który czuje się samotny i potrzebuje choć chwili rozmowy z drugim człowiekiem.
Rozmowy będą miały za zadanie podnieść na duchu, zapewnić kontakt ze światem zewnętrznym oraz zminimalizować uczucie opuszczenia i osamotnienia, a ich zakres będzie obejmował różne tematy - osobiste, zdrowotne, kulturowe itp.
Pomoc będzie realizowana w godzinach pracy Ośrodka:
od poniedziałku do środy 7.30 – 15.00
w czwartki i piątki 8.30-15.30.