Zmodernizowali też sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach i zainstalowali ją na skrzyżowaniu al. Kilińskiego z ul. Padlewskiego. Największe zmiany nastąpiły na skrzyżowaniu z Alejami Jachowicza, al. Piłsudskiego oraz ul. Dworcową i Otolińską. Prawie równie duże zmiany nastąpią na skrzyżowaniu Kilińskiego z ul. Warszawską, Mostową i Norbertańską, gdzie powstaje właśnie klasyczne rondo.
- Choć od 1 września można będzie tędy jeździć to prace jeszcze tu potrwają. Drogowcy będą budować nowy wlot w ul. Norbertańską oraz połączenie z budowanym obecnie wiaduktem do ogrodu zoologicznego. I roboty te potrwają do końca listopada, kiedy to właśnie ten ostatni obiekt będzie gotowy - mówi Andrzej Nowakowski prezydent Płocka.
Przebudowa al. Kilińskiego wraz z odcinkiem ul. Mostowej i Kolejowej (odcinek między mostem im. Legionów Piłsudskiego, a rondem im. Jana Marka Lajourdie na Radziwiu) oraz fragmentem al. Jachowicza jest jednym z elementów tzw. II Programu Mobilności Miejskiej.
Za przebudowę tego starego kręgosłupa komunikacyjnego Płocka Miejski Zarząd Dróg zapłaci 38 mln zł. Część tych kosztów – nieco ponad 2,3 mln zł – pokryją Wodociągi Płockie. Płock zdobył też dofinansowanie unijne na poziomie 80 proc., czyli 18 mln zł.